Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
De sjamaan draagt ook speciale kleding met een mythische betekenis, niet zelden veren die hem het uiterlijk van een vogel geven
Het sjamanisme is een religieus-magische techniek die de gebruiker ervan in staat stelt, d.m.v. een bewust opgeroepen trance, contact te maken met de wereld van de geesten. Die techniek kan in heel verschillende religieuze contexten voorkomen. Het sjamanisme is dus geen synoniem voor een welbepaalde religie of voor een stadium van de godsdienstige ontwikkeling van "de mensheid". Die techniek berust op de beheerste extase. Derhalve is niet elke extaticus een sjamaan.
J0rrit zei:Gast laat je opnemen ofzo? En verveel ons niet met je psychotische uitspattingen. Verder open inderdaad maar een nieuw topic over kwik en fluor, of beter nog, hou gewoon je mond erover iedereen weet het nu wel.
EN, autisme=sjamanisme? HAHHAH, gast jij bent echt knetter.
Echelon zei:Een sjamaan is toch een heler of gids... Hoe zie jij jezelf deze rol vervullen? Ik bedoel het niet lullig hoor Vogel... begrijp me niet verkeerd.
Maar je manier van doen schijnt nogal wat weerstand op te roepen bij mensen.
En volgens mij zijn de mensen hier vrij open-minded... dus daar kan het haast niet aan liggen. Toch?
ik wil gewoon graag rappen...iemand moet vertellen over de mensen aan de rand van de afgrond,,,,je moet psychisch heel sterk zijn om niet over die rand te valllen,,,
anders word 't bajes of 'n inrichting,, ik kom op voor de zenuwzieken en mensen in achterstands wijken die in armoede leven,,en mensen die zich slecht kunnen uiten,,mensen die slecht frans spreken of voor gek worden versleten,,,dat zijn net zo goed mensen met een verstand en een ziel,,,er zijn veel mensen die iets in zich hebben, energie noem ik dat, geen zenuwen,,,
maar die energie moet je kanaliseren,,, bla bla bla bla bla,, Maar ik leg mijn ziel in deze kleine rol en dat is belangrijk

Angramar Temenos zei:Je bent nooit te jong voor LSD... Je kunt te jong zijn voor wiet, alcohol, roken, coke, XTC, speed, etc.. Maar LSD/Paddo's ben je nooit te jong voor..
Pikachu zei:Angramar Temenos zei:Je bent nooit te jong voor LSD... Je kunt te jong zijn voor wiet, alcohol, roken, coke, XTC, speed, etc.. Maar LSD/Paddo's ben je nooit te jong voor..
Ok, als jij ooit kinderen krijgt kom ik ze op achtjarige leeftijd wel verblijden met een lekkere zegel -.-
J0rrit zei:Wat ben jij een figuur zeg
JunglistManuva zei:Ik ben momenteel 16, over 4 maanden 17. En heb al 2 keer lsd gedaan. Naar mijn mening heb ik mezelf er eigenlijk alleen maar beter door leren kennen.
Ik persoonlijk vind niet dat er een minimum leeftijd gestelt moet worden, het is alleen wel aan te raden om er zeker van te zijn dat je jezelf vrij goed kent en stevig in je schoenen staat.
Royban zei:15 jaar is te jong, je hersenen zijn nog in ontwikkeling en als je lsd op die jonge leeftijd neemt neemt de kans op schizofrenie en dat soort dingen toe.
dus wacht maar gewoon even tot je 18-20ste ofzo en dan alsnog in mate![]()
Angramar Temenos zei:Royban zei:15 jaar is te jong, je hersenen zijn nog in ontwikkeling en als je lsd op die jonge leeftijd neemt neemt de kans op schizofrenie en dat soort dingen toe.
dus wacht maar gewoon even tot je 18-20ste ofzo en dan alsnog in mate![]()
Heb je objectieve bronnen die op een wetenschappelijke manier bewijzen dat de kans om psychoses te triggeren toeneemt naarmate de gebruiker jonger is? Ik ben daar dan namelijk best benieuwd naar.
azgaza zei:Ik denk dat de kans echt niet groter is op een psychose door LSD als je jong bent, als je geen aanleg hebt valt er niks te triggeren. De kans op een traumatische ervaring lijkt me eventueel wel groter dan dat kan ook een langdurige invloed op je leven hebben.
Of je klaar bent om te trippen kan niemand voor je zeggen en een getal bepaalt dat ook niet maar in de regel lijkt me de kans op een traumatische negatieve ervaring groter in de vroege pubertijd omdat je je zelf dan pas goed leert kennen en dan kan LSD veel harder aan komen. Verder zitten jonge tieners vaker met zichzelf in de knoop en hebben problemen met zich zelf. Een trip confronteert je keihard met jezelf, daar ontkom je niet aan, en daar kan je best niet klaar voor zijn.
Maar de kans op een psychose lijkt me echt niet groter bij een jong dan bij een oud persoon, als je er geen aanleg voor hebt krijg je dat niet ineens wel omdat je jong tript, maar daar mee wil ik ook niet zeggen dat het veilig zou zijn voor jonge mensen, een harde zelf confrontatie kan iemand behoorlijk overhoop halen namelijk.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Psychosexplusif zei:Die onzekerheids gevoel heb ik wel eens gehad, weird :P
Kan iemand mij mischien uitleggen wat een psychose is?