Bekijk bijlage 71242mijn bescheiden verzamelingetje. Voor een san pedro, de twee achterste bolivian torch (links monstrose). Ik probeer ze deze zomer zo veel mogelijk buiten te zetten dat ik hopelijk meer richting 30 cm groei ga ipv een "tepeltje" van 3 cm.
Bedankt voor de info, ik was voorzichtig met buiten zetten vanwege regen. Ik was wel van plan om een transparant afdakje te maken zodat ze wel altijd droog staan. Ik weet dat deze soorten wel wat meer vocht kunnen hebben, maar ben toch bang dat ze anders teveel krijgen.smallere
Bedankt voor de info, ik was voorzichtig met buiten zetten vanwege regen. Ik was wel van plan om een transparant afdakje te maken zodat ze wel altijd droog staan. Ik weet dat deze soorten wel wat meer vocht kunnen hebben, maar ben toch bang dat ze anders teveel krijgen.
Ik heb wat geëxperimenteerd, de san pedro in een mengsel van cactusgrond en zilverzand. De bolivian torch in een mengsel van cactusgrond en hydrokorrels.Jij hebt zo te zien ook wel een vrij exotische grond mix? Ziet er niet uit als puur potgrond.
Ik heb wat geëxperimenteerd, de san pedro in een mengsel van cactusgrond en zilverzand. De bolivian torch in een mengsel van cactusgrond en hydrokorrels.
Misschien dat ik ze in het najaar verpot en dan ook bims of perliet toevoeg. Zand blijft toch wat langer vochtig heb ik gemerkt.
Bekijk bijlage 71302
Aaaaawwwww ben te laat geweest met een pietsie water geven want het bloemetje is niet volledig uitgekomen en nu uitgedroogd....
Troost mij....
Pratende mensen beginnen pas.......Dat is geen bloem kerel... Dat ziet eruit als een vrucht 🤣
Onderin ligt overigens nog een uitgedroogde vrucht met daarin zichtbaar zaadjes.
Tip: laat de vrucht zitten, tenzij je hem heel graag zelf wilt proeven. Als je hem laat zitten neemt de loph vanzelf de voedingsstoffen er weer terug uit. Uiteindelijk droogt ie in en valt ie er met zaadjes uit zoals die daaronder er nu ook bij ligt. En ander zachtjes lostrekken als ie ingedroogd is.
Tip 2: haal de zaadjes uit die droge vrucht, stop in een zakje, label en bewaar in de koelkast.
Je kan ze gebruiken om nieuwe lophs mee te kweken.
EDIT: ik zie nu pas het verschrompelde bloemetje rechts van de vrucht. Excuus, ik had te snel gekeken (en geschreven). Zal niet aan te droog liggen hoor. Die loph ziet er zeer goed gehydrateerd uit. De wittige uitslag zou ik eerder goed in de gaten houden op spint.