Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Ritalin of 'Methyfenidaat' geeft bij mij alleen in zeer hoge doseringen iets wat lijkt op speed, maar nooit de 'rust' die je als AD(H)D mens eigenlijk constant zoekt maar o zo moeilijk kan vinden.
Speed van goede kwaliteit geeft dat wel. De KICK daarna is verder afhankelijk van die kwaliteit en de hoeveelheid maar heeft weinig met ritalin te maken.
Dus ik denk dat je slechte speed of te weinig hebt genomen.
Ook werken bommetjes bij sommigen veel beter dan snuiven.
Ik heb er niet veel verstand van, maar de werkzame stof in ritalin is methylphenidaat, een stof die heel erg lijkt op amfetamine (speed).
Deze stof zorgt voor meer afgifte van dopamine en noradrenaline, en blokkeert de heropname van deze neurotransmitters, net zoals speed.
Daarom denk ik dat je wel een lichte tolerantie opbouwt als je dagelijks Ritalin slikt.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.