Gebruikersvrienden

ramon420

Experimenterende gebruiker
Beste reizigers,

Ik gebruik drank en drugs sinds mijn 13e dagelijks en meestal met dezelfde vrienden "gechilled". Nu heb ik al een aantal pogingen gedaan om te stoppen met drank en drugs aangezien ik eindig met cocaine en daarna al me geld op gok.

Maarja dan eindig je alleen, eenzaam want ik heb ook geen werk. ( ben ik wel aan het zoeken maar ik ben een laaggeschoolde, tinnitus lijdende in combinatie met verslaving dit maakt de zoektocht wat moeilijker. Ook willen de uitzendbureaus mij ook geen werk geven.

Nu dacht ik als ik wat nieuwe vrienden heb of wat nieuwe contacten die niet elke dag drugs gebruiken dan kan ik af en toe met hun "chillen".

Maarja waar vind je ze. Vrienden voor het leven, kameraden. Of een vriendin( heb ik al sinds me 18e niet meer) daarvoor wel 4 jr relatie gehad. Heeft er iemand tips, ik ben ook niet sociaal ik doe niet veel meer lig aleen hele dagen op bed. Puur uit verveling.

Alleen is het leven minder leuk al ben ik er wel aan gewend geraakt. Het liefst zou ik een baan willen en een vriendin, verschillende soorten vrienden, een hond en een balkon met uitzicht over een drukke locatie. Alleen komt dit allemaal niet vanzelf.

Ik zat vorige maand in een kliniek en daar had ik een vrouwelijke vriend ontmoet. Maarja uiteindelijk in bed gechilled maar ik had haar niet gebeukt omdat ze 10 tankies ballonen had en ik dacht mischien heeft ze morgen spijt. Maarja toen ging ik crack en bruin roken en toen wilde ze gelijk weg. Nu komt ze morgen weer of straks al weer. Deze keer nuchter blijven doet zei ook vorige keer was ze ontslagen en daarna terugval en toen ook nog eens weggestuurd, eikels. Maarja blijft lastig. Ze had mij egt geholpen ook zolang geen vriendin gehad. We gingen naar de pomp sigaretten halen zei achterop de fiets maar ik was zo zenuwachtig was gewoon aan het trillen. Jaa ik ben snel afgeleid door mooie meiden maar ik weet niet wat ik moet zeggen en vooral als ze mooi zijn. Deze was wel mooi dus doet me goed deze keer niet verneuken.

Dusja als iemand tips heeft voor vrienden of vriendin laat het me weten ik dank u vriendelijk namens ramon

Echte vrienden zijn niet zo makkelijk te vinden en je kunt het ook niet echt afdwingen. Vooral jezelf zijn en interesse tonen in de ander. Dat geldt ook voor een vriendin.

Netjes van je dat je rekening hebt gehouden met de mate waarin je nieuwe vriendin ontoerekeningsvatbaar was vorige keer. Het lijkt me een goed teken dat jullie elkaar weer willen zien. Maak je niet te druk dat je niet weet wat je moet zeggen. Luister vooral ook goed naar haar en maak geen haast. Leer elkaar goed kennen een bouw wederzijds vertrouwen op.

Het zou mooi zijn als jullie elkaar kunnen steunen in de strijd tegen de verslavingen, maar leg daar niet de focus op. Dat is een strijd die jullie allebei zelf moeten voeren voor jezelf.

Doe rustig aan en ik wens je alle geluk toe.

Echte vrienden zijn niet zo makkelijk te vinden en je kunt het ook niet echt afdwingen. Vooral jezelf zijn en interesse tonen in de ander. Dat geldt ook voor een vriendin.

Netjes van je dat je rekening hebt gehouden met de mate waarin je nieuwe vriendin ontoerekeningsvatbaar was vorige keer. Het lijkt me een goed teken dat jullie elkaar weer willen zien. Maak je niet te druk dat je niet weet wat je moet zeggen. Luister vooral ook goed naar haar en maak geen haast. Leer elkaar goed kennen een bouw wederzijds vertrouwen op.

Het zou mooi zijn als jullie elkaar kunnen steunen in de strijd tegen de verslavingen, maar leg daar niet de focus op. Dat is een strijd die jullie allebei zelf moeten voeren voor jezelf.

Doe rustig aan en ik wens je alle geluk toe.
Hey Langwaus,

Bedankt voor je berichtje! En ze zijn zeker lastig te vinden en vooral als je zolang in dezelfde sociale bubbel heb geleefd. Als ik bijvoorbeeld een jointje heb gerookt dan kom ik de winkel al niet mer in. Terwijl ik vroeger totaal niet zo was. Ik was altijd buiten en we waren met vele. Het vele gamen heeft mij ook minder socialer gemaakt. Maanden lang 16 uur per dag minmaal met soms nachtrust overslaan of verkorten. 4u per dag want slapen was exp waste.

En ja ondanks omstandigheden zal het ons beiden goed doen. Zei zit wel forensisch voor een drugsdelict en zei moet dus verplicht stoppen en ook nog voor iets van 6jr geleden.
Ik wilde zelf stoppen maarja was een beetje raar want ze gaven mij amfetamine en benzo.. ook klootzak move ik had aangegeven dat ik geen anti psychotica wil want ik krijg daarvan schrokken in me lichaam en ja wat doen ze stiekem weer geven ik merk dat want ik trek me wel 5x per dag af ofzo. En van die pillen gaat je lul niet zo omhoog.

En ja het zal ons beiden goed doen. Mij heeft het wel goed gedaan ik ben gisteren 32 geworden en ben al vanaf me 18e single, laatste jaar veel ruzie echt niet leuk maar vond zielig uit te maken ze had mij ook geslagen. Dusja even lekker kroelen met iemand doet een mens goed uiteindelijk is het allemaal natuur man en vrouw samen kind maken het leven doorgeven. Jaa plus ze was ook echt fucked up haar moeder had ze aangereden tijdens vluchtpoging dusja wss best heftig voor haar. Ik hoop dat ze komt en hopelijk is het niet zo warm dan kan ik haar lekker vasthouden als ze dat wilt want dat mis ik wel in het leven. Al mij vrienden waren/zijn klootzakken of alpha mannetjes maarja dit soort wil ik een beetje vermijden haha. En wel echt een mooie meid Iraanse afkomt mooie lichaam lijkt wel 20 maarja ik wil gewoon vrienden en ik moet ook leren en ze is we bereid om mij beetje leren met meiden te praten ze zei ook ik wil je neuken om je te helpen.

Maarja moet wel slapen voordat ze komt ff dikke pure joint roken want de amfetamines zitten er ook nog in nu is het wel 12u geleden de sped maarja ben nog wel wakker en zie ook dubbel van de bruin.

Laatst bewerkt:
Je zult alleen een stabiele omgeving en fijne nuchtere vrienden vinden wanneer je er zelf ook naar handelt. En aan je berichten te lezen heb je de knop nog niet omgezet want je schrijft dat je nog dubbel ziet van de bruin. In beginsel gaat het niet om het aanpakken van jouw omgeving maar jouw eigen kernwaarden. Je zult door de zure appel heen moeten bijten en lange tijd clean moeten worden door geheelonthouding. Dat helpt jou ook om jezelf beter te kunnen verhouden tot je tinnitus. Tinnitus is geen oorzaak om niet te hoeven werken. Het is een vervelende chronische aandoening (ik heb er ook last van dus kan erover meepraten) die geaccepteerd zal moeten worden. Goede nieuws is: er valt prima mee te leven zodra je stabieler leeft en goed in je vel zit. Die belofte doe ik alvast.

Ik ben nooit naar NA meetings geweest, maar ik lees van diverse forumleden dat ze daar ook steun uithalen en nieuwe vrienden maken. Dat begint nogmaals met zelf clean worden.

Hey Damius,

Bedankt voor je berichtje!!! Jaa ik moet ook echt stoppen want ik hoor muziek op de achtergrond en er komen hele orkesten en verhalen uit mij ventilator. Schrokken in het lichaam. Maar ook mijn angststoornis word erger, depressieve klachten en als ik iets heb zodra mijn salaris binnen ellende en dan stop ik weer en paar maanden later ga ik weer werke. Maarja ze hebben wel een uitkering geregeld bij de kliniek, daarvoor nooit gehad. 1000 eur per maand.ik moet weer gaan werken hele dagen thuis zitten met maar 1000 euro per maand schiet ook niet op mij pa betaald gelukkig rekeningen nog. Dusja heb 250 pw is niet verkeerd gratis geld lang leven de koning! Hup Holland hup.

Ik ga zeer zeker weer werken alleen als een uitzendbureau me iets aanbied (lijkt wel expres) is het telkens een lawaaierige omgeving. Als je nog een suggestie heb voor simpel werk hoor ik het graag, ik heb best veel gewerkt meestal paar maanden wel en niet en als ik niet werkte ging ik game. Maarja nu heb ik de tinittus al 2 jaar ofzo en het is er nog wel maar ik heb ert midnrt last van. + mijn oren gaan ook zeer doen na een week of 2 in een fabriek dusja best wel jammer allemaal het kan ook aleen maar erger worden. Mij auto staat nu garage en die meneer is op vakantie. Ik wil graag werken en ook iets doen als ik werk het liefst geen kantoor of administratieve werkzaamheden want ik doe thuis ook laptopje.

Fijne dag gewenst en wees voorzichtig!

Hey Damius,

Bedankt voor je berichtje!!! Jaa ik moet ook echt stoppen want ik hoor muziek op de achtergrond en er komen hele orkesten en verhalen uit mij ventilator. Schrokken in het lichaam. Maar ook mijn angststoornis word erger, depressieve klachten en als ik iets heb zodra mijn salaris binnen ellende en dan stop ik weer en paar maanden later ga ik weer werke. Maarja ze hebben wel een uitkering geregeld bij de kliniek, daarvoor nooit gehad. 1000 eur per maand.ik moet weer gaan werken hele dagen thuis zitten met maar 1000 euro per maand schiet ook niet op mij pa betaald gelukkig rekeningen nog. Dusja heb 250 pw is niet verkeerd gratis geld lang leven de koning! Hup Holland hup.

Ik ga zeer zeker weer werken alleen als een uitzendbureau me iets aanbied (lijkt wel expres) is het telkens een lawaaierige omgeving. Als je nog een suggestie heb voor simpel werk hoor ik het graag, ik heb best veel gewerkt meestal paar maanden wel en niet en als ik niet werkte ging ik game. Maarja nu heb ik de tinittus al 2 jaar ofzo en het is er nog wel maar ik heb ert midnrt last van. + mijn oren gaan ook zeer doen na een week of 2 in een fabriek dusja best wel jammer allemaal het kan ook aleen maar erger worden. Mij auto staat nu garage en die meneer is op vakantie. Ik wil graag werken en ook iets doen als ik werk het liefst geen kantoor of administratieve werkzaamheden want ik doe thuis ook laptopje.

Fijne dag gewenst en wees voorzichtig

Hey Damius,

Fijne dag gewenst en wees voorzichtig!
Nu hoor ik een huilende vrouw praten maar hoor niet duidelijk wat ze zegt haha egt vaag kan zo niet slapen ik moet nog schoenen halen straks. UPDATE als ik de waaier uit en aan zet komt er wat anders uit haha nu weer een deuntje op de achtergrond maar ook echt de meeste vette muziek ook die ik. Nog nooit gehoord heb

Beste reizigers,

Ik gebruik drank en drugs sinds mijn 13e dagelijks en meestal met dezelfde vrienden "gechilled". Nu heb ik al een aantal pogingen gedaan om te stoppen met drank en drugs aangezien ik eindig met cocaine en daarna al me geld op gok.

Maarja dan eindig je alleen, eenzaam want ik heb ook geen werk. ( ben ik wel aan het zoeken maar ik ben een laaggeschoolde, tinnitus lijdende in combinatie met verslaving dit maakt de zoektocht wat moeilijker. Ook willen de uitzendbureaus mij ook geen werk geven.

Nu dacht ik als ik wat nieuwe vrienden heb of wat nieuwe contacten die niet elke dag drugs gebruiken dan kan ik af en toe met hun "chillen".

Maarja waar vind je ze. Vrienden voor het leven, kameraden. Of een vriendin( heb ik al sinds me 18e niet meer) daarvoor wel 4 jr relatie gehad. Heeft er iemand tips, ik ben ook niet sociaal ik doe niet veel meer lig aleen hele dagen op bed. Puur uit verveling.

Alleen is het leven minder leuk al ben ik er wel aan gewend geraakt. Het liefst zou ik een baan willen en een vriendin, verschillende soorten vrienden, een hond en een balkon met uitzicht over een drukke locatie. Alleen komt dit allemaal niet vanzelf.

Ik zat vorige maand in een kliniek en daar had ik een vrouwelijke vriend ontmoet. Maarja uiteindelijk in bed gechilled maar ik had haar niet gebeukt omdat ze 10 tankies ballonen had en ik dacht mischien heeft ze morgen spijt. Maarja toen ging ik crack en bruin roken en toen wilde ze gelijk weg. Nu komt ze morgen weer of straks al weer. Deze keer nuchter blijven doet zei ook vorige keer was ze ontslagen en daarna terugval en toen ook nog eens weggestuurd, eikels. Maarja blijft lastig. Ze had mij egt geholpen ook zolang geen vriendin gehad. We gingen naar de pomp sigaretten halen zei achterop de fiets maar ik was zo zenuwachtig was gewoon aan het trillen. Jaa ik ben snel afgeleid door mooie meiden maar ik weet niet wat ik moet zeggen en vooral als ze mooi zijn. Deze was wel mooi dus doet me goed deze keer niet verneuken.

Dusja als iemand tips heeft voor vrienden of vriendin laat het me weten ik dank u vriendelijk namens ramon
Ja het komt veel voor dat mensen zich enorm gaan vervelen als ze nuchter blijven. Het kan best zijn dat verveling en eenzaamheid belangrijke triggers zijn voor jou om te gaan gebruiken! Je zou zeker de eerste niet zijn.

Het punt van verveling is dat je dan dingen moet gaan bedenken om te gaan doen. Bijvoorbeeld een hobby ;)
Dat kan van alles zijn: tekenen, puzzelen, muziek maken, sporten, whatever.

Het voordeel van hobbies is dat je dan ook naar een vereniging kunt met andere mensen die dezelfde hobby hebben. Dat is waar je vrienden ontmoet!

Werk is natuurlijk ook belangrijk. Soms kun je wat opstartproblemen ervaren maar dat is heel normaal. Geef vooral niet op!

Daarnaast kun je je ook aanmelden voor vrijwilligerswerk. Ik weet dat veel organisaties daarom zitten te springen want de jongeren van nu zijn te druk met Tiktok, cijfers halen, en werken voor hun huur.
Vrijwilligerswerk is ook een prima manier om nieuwe mensen te ontmoeten en daar kunnen zomaar vriendschappen uit ontstaan.

Allerlei van dit soort nieuwe dingen uitproberen hoort bij herstel! Je moet nu op dezelfde manier met het nuchtere leven gaan experimenteren als je voorheen met drugs hebt gedaan. Dat betekent dus allerlei andere dingen uitproberen en de dingen die goed bevallen behouden.

Succes!

Ja het komt veel voor dat mensen zich enorm gaan vervelen als ze nuchter blijven. Het kan best zijn dat verveling en eenzaamheid belangrijke triggers zijn voor jou om te gaan gebruiken! Je zou zeker de eerste niet zijn.

Het punt van verveling is dat je dan dingen moet gaan bedenken om te gaan doen. Bijvoorbeeld een hobby ;)
Dat kan van alles zijn: tekenen, puzzelen, muziek maken, sporten, whatever.

Het voordeel van hobbies is dat je dan ook naar een vereniging kunt met andere mensen die dezelfde hobby hebben. Dat is waar je vrienden ontmoet!

Werk is natuurlijk ook belangrijk. Soms kun je wat opstartproblemen ervaren maar dat is heel normaal. Geef vooral niet op!

Daarnaast kun je je ook aanmelden voor vrijwilligerswerk. Ik weet dat veel organisaties daarom zitten te springen want de jongeren van nu zijn te druk met Tiktok, cijfers halen, en werken voor hun huur.
Vrijwilligerswerk is ook een prima manier om nieuwe mensen te ontmoeten en daar kunnen zomaar vriendschappen uit ontstaan.

Allerlei van dit soort nieuwe dingen uitproberen hoort bij herstel! Je moet nu op dezelfde manier met het nuchtere leven gaan experimenteren als je voorheen met drugs hebt gedaan. Dat betekent dus allerlei andere dingen uitproberen en de dingen die goed bevallen behouden.

Succes!
Hi Neo-shulginist,

Ik kan mezelf helemaal vinden in jou verhaal. Ik zal eens wat nieuwe en verschillende hobby's moeten gaan proberen. Ook goed om bijv de week te breken omdat ik ernaar uit kijkt ivm plezier dat ik eruit haalt. Vrijwilligers werk zal ik niet zomaar gaan doen dan kan ik beter gaan werken want kan het geld goed gebruiken. Maar mischien ooit maar nu niet haha. Jaa mijn hobby is gebruiken sochtends.vroeg.tot.savonds.laat.
als ik wakker word draai ik een jointje. Zolang het daarbij blijft is het allemaal niet zo erg haha.maar de rest is wel troep.

Zelf zat ik te denken aan pijl en boog schieten. Skeeleren ofzo skatepark. Jij nog ideetjes?

Bedankt voor de suggesties.
Gij zijt gegroet aan uw linker voet.

Als ik kijk naar mijn eigen verslavingsverleden .
Eerst speed toen ik jonger was
Cocaine basen , ergens in mijn 20 er jaren
Alcohol van mijn 16 tot mijn 32 .
Telkens dag op dag kunnen stoppen .
Vooral na de alcohol heb ik echt een klik kunnen maken van : dit leven , wil ik niet meer .
En het start met nuchter door het leven te gaan .
Focus op werk ( als je kan ) familie ( als ze deugen ) hobby ( zoek er 1 ) .

Maar heel belangrijk is dat je mindset , er klaar voor moet zijn .

Geen half werk .

De eerst paar jaren waren eenzaam.

Maar na 13 jaar nuchter te zijn . Kon ik alles beter plaatsen en alles met mate te doen .
Verstand kan dus echt groeien .

Succes .

Zelf zat ik te denken aan pijl en boog schieten. Skeeleren ofzo skatepark. Jij nog ideetjes?
Planten zijn altijd leuk en als je thuis geen ruimte hebt dan kun je ook stadstuinieren, bijvoorbeeld door wat bloemen te planten op straat rondom een boom. Dat hoeft geen geld te kosten. Je kan zaden van wilde kruiden verzamelen en die in het voorjaar gebruiken om je buurt wat op te fleuren.

Hey Ramon! Wat vervelend zeg... Zelf ben ik ook mijn vrienden verloren, ookal was dit vooral mijn schuld omdat zij allemaal stopten en ik niet.
Het lijkt erop dat je weet wat je wil met je leven. dat is heel goed, want dan kan je doelen stellen. Misschien is het een idee om een abonnement te nemen op de sportschool? Lekker aan je lichaam werken en misschien ook wel mensen ontmoeten.
Ook fijn voor je dat je een leuke meid hebt leren kennen. Ik hoop dat jullie veel steun aan elkaar hebben.
Ik wens jullie heel veel sterkte!

En P.S. zoals BZB zei: "🎶Echte vrienden krijg je niet en kopen maakt je wereld klein. Vrienden die verdien je door er zelf een te zijn🎶".

Terug
Bovenaan